fredag 28 oktober 2016

Vad ska jag göra med dej?



Oj!
Det slog mej att även den här bloggen går mot sitt slut.
När den skapades strax innan jag påbörjade min väg till barnmorska var det just för att skildra vägen dit. Intryck å tankar, hopp å förtvivlan, vinster å bakslag. Nu närmar vi oss hamn. Spejar jag riktigt noga kan jag faktiskt se land...
Detta är det 47:e inlägget. Jag kunde definitivt varit mer flitig i att skildra stegen men har åtminstone hållit i den hela vägen.
Jag funderar på att trycka den i bokform. Att ha den sparad och kunna bläddra i den när utbildningen känns avlägsen och de darrande stegen blivit lite mer stadiga.

Jag har inte gjort någon reklam för denna blogg, utan den har varit lite av mitt eget projekt. En å annan läsare har hittat hit, några har kommenterat, inte många men några stycken, och det har verkligen varit fantastiskt att känna att det inte ekar helt tomt här inne.
Jag hoppas att ni som läst haft någon nytta/ glädje av mina inlägg.
Kanske drömmer ni precis som kvinnan som kommenterade senast oxå om att bli barnmorska, kanske har ni kunnat bli inspirerad kring att det aldrig är för sent att sträcka sej efter en dröm. Det, ihop med min egen dokumentation av utbildningen, har varit mitt syfte.

Nu funderar jag på att ha bloggen kvar. Kanske nåt år till i alla fall.
Jag är inställd på att första tiden som nyfärdig barnmorska kommer att vara minst lika mycket Berg o dalbana som utbildningen.
Vad säger ni? Finns det något önskemål från ert håll att hänga med en stund till?
Jag tänker att det för egen del kan vara roligt att även ha denna tid på pränt om tio år. Jag har även en dotter med sikte på att läsa till barnmorska inom några år som kan ha glädje av att ta del av det.

Jag får fundera.

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Jag följer dig gärna lite till😀. Hittade hit via Google, och googlade för att inte känna mig så ensam och förvirrad och lite galen som ger mig på det här...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh gulle dej, jag kan skriva om det så bara är du som läser. Peppar å stöttar gärna. Kram

      Radera
  2. Hej.
    Jag skrev till dig tidigare om min dröm om att utbilda mig till barnmorska. Nu har jag tagit steget och ansökt till barnmorskeprogrammet VT 2017 på Mälardalens högskola. Jag är otålig och måste vänta till december innan jag får antagningsbeskedet. Känner mig som ett barn kring jul som väntar otåligt på tomten. Håll tummarna! Jag skulle gärna läsa mer om din första tid som nyfärdig barnmorska. Som nyfärdig vad det än handlar om är det alltid en lite ostadig tid, lite som Bambi på hal is men det brukar ju ordna upp sig tillslut. Kämpa på du är snart Barnmoska!! Fatta vad stort det är!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst minns jag dej och din första kommentar. Wow! Häftigt att du tagit steget. Det är det största och viktigaste klivet. Skall tänka på dej och hålla mina tummar. Hoppas, hoppas. Kram A

      Radera