söndag 30 augusti 2015

Dan före dan



Då så. Då var sista passet jobbat på BB för den här gången.
Sa hej då igår kväll och även om jag kommer att sakna både jobbet och en del av dem som arbetar där så var det med glädje.
Jag är ju på väg nu. Många år senare men nu är jag på väg, jag som mentalt för flera år sedan lagt ner och tänkt att barnmorskeriet bara blev drömmar. Nu händer det!
Jag har haft en jätte bra sommar på BB.
Trivs jätte bra (när nervositeten släppte), blivit välkomnad å inkluderad.
Och jag kommer alltid vara den här sommaren och det hastiga oväntade beslutet att vara på BB tacksam för annars hade jag bara fortsatt att harva på på medicinkliniken.

Jag inväntar min Fjällrävenväska. Den kommer först i slutet av nästa vecka.
Jag har lackat naglar och satt på mej mina ringar för typ första gången i sommar.
Mina studenthänder.
Jag har kontakt med en tjej som bor i Varberg å som ska gå i samma klass, Lovisa, och idag släppte högskolan så man kan se klasslistan.
Jag har spanat in en del av dem, dem med ovanliga namn på facebook och precis som jag misstänkte verkar jag klart äldst.
Tant Asta. Mormodern.

Första veckan blir intensiv.
8-16, måndag -tors. Vilket för mej innebär att jag kommer vara hemifrån mellan 06-18 ungefär.
Där efter ska jag inna umgås med Noah, ta ut min hund på en långrunda, gå igenom dagens anteckningar å lägga mej i tid.
Jag kommer bli trött av att sitta stilla å lyssna så mycket och av så många tidiga morgnar på raken men det kommer säkert vara kul med. Å sen är man igång.

Pirr pirr pirr.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar