måndag 31 augusti 2015

Första dagen



Första dagen.

Dagens plus:
+ Vaknade i tid
+ Lyckades köpa månadskort
+ Fann min kursare
+ Hon i sin tur hittade skolan å klassrummet. (Om så mitt liv hade hängt på det så skulle jag aldrig ha lyckats själv.)
+ Klassen kändes okej
+ Jag fick inte P-böter trots att jag parkerat på 3h parkering.
+ Nästa kurs kommer att kännas mer konkret.
+ Käkade utelunch

Dagens minus:
- Kände mej påfallande gammal, höll i trappräcket för jag får svindel i trappor, nåt även mormor hade.
- Kände mej gammal för jag har svårare för tekniken. Att navigera på hemsidan, finna informationen, söka artiklar. Inte ens fixa fram skolans app fixade jag. De yngre jag sneglade på fixade det medan de gick till hissen typ.
- Jag tycker som vanligt det är jobbigt med nya grupper jag inte känner.
- Kom på mej själv med att låta så där tafatt som mamma gör när hon är nervös.
- Jag kände ingen sån där ögonblicklig bondning med nån.
- Hela dagen kände jag mej förvirrad och lätt skräckslagen.
- Jag blir förbannad på mej själv att jag 46 år gammal är så jävla ivrig att passa in.

Nu inväntar vi dag två, hej å hå

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Väntat spänt på uppdatering! :) Det låter ändå som en bra första dag och ungefär vad man kan förvänta sig när allt är nytt. Heja heja heja! :D Kram och du, den första dagen kommer tack och lov inte åter igen åtminstone. ;) Imorgon är det dag två. :)

    SvaraRadera
  2. Imorgon känns det bättre med färre minus tror jag. Då har den där första nervpirrande dagen redan varit!
    Du HAR valt rätt - kom ihåg det! Kram

    SvaraRadera